Caféclub

15 artikel(en)

per pagina

15 artikel(en)

per pagina


Betaalbare kwaliteit

Dat Caféclub juist de Duitse markt heeft gekozen om een merk te bouwen is begrijpelijk. De Duitse consument staat bekend als een kritische consument welke kwaliteit weet te waarderen. Uiteraard tegen de best mogelijke prijs. Dit is precies wat Caféclub biedt. Vandaar dat de groei van deze Nederlandse onderneming zich niet beperkt tot Duitsland. Inmiddels weten vele retailers over heel Europa deze koffiebrander te vinden. Ook op de Nederlandse markt ontdekken steeds meer consumenten en bedrijven de vaak gunstig geprijsde kwaliteitsproducten van Caféclub.

 

Utz-certificering

Caféclub verwerkt in haar producten uitsluitend koffiebonen welke verkregen zijn volgens de richtlijnen van Utz. Utz-certified is een organisatie welke toeziet op duurzaamheid bij het verbouwen van koffie en cacao. Naast aandacht voor duurzaam verbouwen van de gewassen, richt Utz zich ook op de sociale aspecten, management en milieu aspecten. Inmiddels is Utz-certified uitgegroeid tot het grootste keurmerk op het gebied van koffie en wordt een kleine 10% van het wereldvolume verbouwt volgens de Utz-certified richtlijnen. 

 

Producten

Caféclub heeft van oudsher een sterke positie in de markt voor koffiepads voor Senseo machines. Het aanbod Caféclub koffiepads is dan ook aanzienlijk. Een groot gedeelte van dit assortiment is beschikbaar in een 'voordeeltas' van maar liefst 100 pads. Elk individueel verpakt en zodoende vers op het moment van gebruik.

Caféclub heeft een 3-tal soorten koffiebonen in het assortiment. De mildere Schümli koffiebonen, de donker gebrande Caféclub Espresso en de Caféclub Crema Extra koffiebonen. Deze laatste zit qua smaaksterkte net tussen Schümli en Espresso in en is speciaal in de markt gezet als koffie voor cappuccino of latte. Ook als 'gewone' koffie is dit een erg geliefd product.

Het assortiment gemalen koffie van Caféclub in onze webshop betreft 2 soorten snelfiltermaling: de Caféclub Naturmild en de Caféclub Klassisch. Deze laatste variant is net iets donkerder gebrand en is hierdoor wat sterker van smaak.


Het Nederlandse Caféclub is groot geworden door de verkoop van gunstig geprijsde koffieproducten van degelijke kwaliteit aan de Duitse retailmarkt. Inmiddels is het bedrijf in vele Europese landen actief. Onderstaand een greep uit het assortiment van Caféclub op Koffiepiraat.nl.