De Roccis

1 artikel(en)

per pagina

1 artikel(en)

per pagina


De Roccis

Het merk De Roccis kent een aantal varianten waarmee de groep actief is. De De Roccis Espresso oro koffiebonen is een product met een stevig aandeel robusta, wat gebrand is met de modernste technieken maar met de traditionele kennis over koffie branden. Het resultaat is een stevige, intense koffie met iets een scherpe bite. Door vele klanten wordt de De Roccis Espresso Oro vaak bestempeld als de Italiaanse versie van Douwe Egberts Roodband. Competatief geprijsd doordat De Roccis geen marketinguitgaven doet als dure TV-campagnes welke in de prijs doorberekend dienen te worden.

 

Entrepeneur

Helaas ontbreekt het bij de Caffé de Roccis groep aan een historisch verhaal over de oprichter, zoals dat bij vele andere branders wel het geval is. De De Roccis groep kan hierdoor wellicht beter als fabrikant bestempeld worden. Het bedrijf heeft een productiefaciliteit welke is ingericht voor een grote capaciteit. Naast het merk De Roccis, is men actief met de merken Gimoka, Caffé Sì en Espresso Italia. Naast deze merken, weten o.a. supermarkten de fabrikant te vinden voor de productie van huismerken. Door dit grote volume weet het bedrijf tegen lage kosten te produceren en scherp in te kopen. Ondanks de focus op kosten wordt er stevig in R&D geinvesteerd en wordt het aanbod continue uitgebreid met nieuwe melanges en innovatieve producten.


De Noord-Italiaanse provincie Sondrio is de thuisbasis van de Caffé De Roccis groep. Een fabrikant welke de strategie heeft gekozen de markt met meerdere merken te bedienen.