Mövenpick

5 artikel(en)

per pagina

5 artikel(en)

per pagina


De Groep

De Zwitserse Hotelliers-zoon Ueli Prager startte in 1948 met het eerste Mövenpick restaurant. Al snel kwamen er meer en volgde de uitrol van diverse merkartikelen onder het Mövenpick merk, zoals jam, ijs, chocolade en koffie. In de loop der jaren heeft het concern de licentie voor het merkgebruik verkocht aan diverse partijen en is men zich meer gaan richten op de expansie van de hotels en resorts. De productie en verkoop van Mövenpick koffie werd overgedragen aan koffiebranderij J.J. Darboven uit Hamburg.

 

Darboven

Koffiebranderij J.J. Darboven uit Hamburg is in 1866 opgericht door Johan Joachim Darboven en is actief in de markt voor koffie, thee en cacao. Het bedrijf begon met het vullen van zakken koffie om deze vervolgens naar huishoudens te verzenden. Toentertijd was dit een compleet nieuwe methode van vermarkten. Het eerste merk wat Darboven gecreëerd heeft, was Idee Kaffee. Met dit merk is de onderneming groot geworden. Uitbouw volgde door uitbreiding naar het buitenland en toevoeging van het merk Mövenpick in 1980. Eind jaren ´80 werd Eilles Kaffee overgenomen. Kort daarna begon Darboven met de opbouw van Café Intención, de biologische koffie van het concern. Ook werd het merk Alberto opgebouwd. Naast het bedienen van de retailmarkt met deze merken, is Darboven ook een speler van formaat in de gastronomie.

 

De Mövenpick melanges

De meest bekende melange van Mövenpick draagt de naam ´Der Himmlische´, oftewel Hemelse. De Mövenpick Der Himmlische koffiebonen bestaan uit 100% Arabica van Indiase origine. Verwerkt volgens de oorspronkelijke Zwitserse receptuur zodat het eindresultaat een aangename, licht kruidige smaak heeft. Deze melange wordt ook als snelfiltermaling verkocht, de Mövenpick Der Himmlische gemalen koffie. Naast Der Himmlische bestaat het assortiment uit de Mövenpick Café Crema koffiebonen (bekend om de milde smaak en dikke crèmelaag) , de Mövenpick Espresso koffiebonen en de Mövenpick El Autentico koffiebonen. Deze laatste is een koffie volledig samengesteld uit Rainforest Alliance gecertificeerde koffiebonen.


Het prestigieuze merk Mövenpick is synoniem voor topkwaliteit. Het Zwitserse concern is actief in het luxe segment van de markt en biedt naast een range levensmiddelen ook hotels, restaurants en wijn onder het Mövenpick-merk.