Segafredo

6 artikel(en)

per pagina

6 artikel(en)

per pagina


Koffie soorten

De oprichting van de Massimo Zanetti Beverage Group is begonnen met de aankoop van de Segafredo branderij in Bologna door Massimo Zanetti in de jaren '70. Massimo Zanetti stamt af van een familie met een rijke historie in de koffiehandel. Na deze aankoop is de internationale expansie in gang gezet. De Massimo Zanetti Beverage Group heeft dit erg goed gedaan. In Duitsland bijvoorbeeld stond Espresso bijvoorbeeld jarenlang gelijk aan Segafredo. De Segafredo portfolio kenmerkt zich door een een originele en authentieke smaak. Volgens Segafredo licht hun authentieke smaak in het unieke samenspel van het op smaak brengen, branden en bereiden van de koffie. De koffie wordt gebrand via een oude Venetiaanse methode in combinatie met moderne bereidingstechnieken. Segafredo staat hierdoor vaak voor een stevige melange.

Koffiebonen

Segafredo bedient de retailmarkt met diverse melanges koffiebonen, zoals de IntermezzoEspresso Casa, Selezione Oro en Selezione Crema.
De kenmerkende rode verpakking van de echte traditionele espresso Intermezzo, maakt het de meest bekende melange van Segafredo. Net als Espresso Casa is het een melange van Arabica en Robusta. De Espresso Casa is net iets steviger gebrand, maar kent echter een iets dikkere crèmelaag. Dit zorgt voor een romige afdronk. De Selezione Crema en Selezione Oro zijn allebei iets zachter van smaak, o.a. door een andere verhouding tussen Arabica en Robusta en een zachtere branding.


Gemalen koffie

Op Koffiepiraat.nl bieden wij u 2 soorten gemalen koffie van Segafredo: Intermezzo en Casa espresso. Beide soorten zijn een espressomaling en hierdoor geschikt voor een pistonmachine. De melange en het smaakprofiel is identiek aan de koffiebonen. 




Segafredo Zanetti, in de volksmond ook wel Segafredo, is een Italiaans koffiemerk en onderdeel van de Massimo Zanetti Beverage Group. Deze organisatie heeft een omzet van ca. €1 miljard per jaar en heeft een ruime portfolio aan merken, waarvan Segafredo de meest bekende is. De organisatie heeft de gehele keten in eigen beheer: van het verbouwen, verwerken, handelen, roosteren tot het distribueren van de koffie.