Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Lavazza
Het Italiaanse Lavazza is wereldwijd bekend. Het merk wat in 1895 door Luigi Lavazza is opgericht, verstaat als geen ander de kunst van marketing en distributie. Zo was het het eerste Italiaanse merk wat koffie melangeerd om een constante smaak te waarborgen en tevens het eerste merk wat de producten ging verpakken om het gemakkelijker te verhandelen naar de consument. Gecombineerd met een uitgebreid productaanbod van zeer goede kwaliteit zorgt dit ervoor dat Lavazza de grootste speler is op de Italiaanse koffiemarkt.
Het bedrijf
De oorsprong van Lavazza ligt in Turijn, waar het begon met het maken en verkopen van enkele kruidenierswaren. Koffie was hier uiteraard 1 van en tevens het product waar Luigi Lavazza de meeste passie voor had. Inmiddels is het Lavazza concern uitgegroeid tot een wereldwijde speler met een omzet van ruim €1,3 miljard per jaar. Op de Italiaanse thuismarkt heeft het een marktaandeel van ca. 45%. Deze sterke positie in het retaillandschap zorgt ervoor dat elke Italiaan het merk kent en velen de producten van Lavazza nuttigen. Inmiddels worden er wereldwijd door Lavazza ook diverse horecagelegenheden geëxploiteerd.
De koffie
Het assortiment van Lavazza is grofweg te verdelen in 2 segmenten: de iconen uit het retaillandschap en de exclusievere melanges voor de horeca. Deze laatste groep staat bekend onder de naam 'Blue Line' en is verpakt in de kenmerkende blauwe kilogramsverpakking. Voorbeelden van de producten uit de Blue Line zijn: Gran Riserva , Crema & Aroma Espresso Blue, Gran Aroma Bar, Gold Selection, Grand Espresso, Pienaroma, Tierra! en Top Class. Lavazza verwerkt in haar melanges koffiebonen vanuit de hele wereld zoals: Brazilië, Colombië in Zuid-Amerika, Centraal-Amerika maar ook Afrika en Azië. Ook houdt Lavazza houdt zich bezig met duurzame productie in Honduras, Colombië en Peru. Hiervoor is het Tierra! project opgericht. Er wordt gewerkt aan het verbeteren van de omgeving, werkomstandigheden, gemeenschap en de kwaliteit van de koffie. Ook is het keurmerk van Rainforest Alliance op meer en meer Lavazza melanges zichtbaar.
Duurzaamheid
Lavazza biedt niet alleen heerlijke koffie, het merk zet zich ook in voor duurzaamheid. Lavazza plaatst de mens in het centrum van de wereld. Van koffieproducenten tot werknemers tot consumenten. Lavazza streeft naar hun principes elke dag te promoten en uit te voeren. Hierbij zijn alle belanghebbenden van deze groep betrokken. Zo is Lavazza aangesloten bij de Global Compact en Global Goals van de VN, hebben ze een partnerschap met Save The Children en werkt Lavazza samen met lokale gemeenschappen om de omstandigheden van de plaatsen waar zij werkt te verbeteren.
Van Rossa tot Gran Riserva
Op Koffiepiraat.nl hebben wij een zeer uitgebreid aanbod van Lavazza producten. Ons assortiment bevat diverse soorten Lavazza koffiebonen, Lavazza gemalen koffie en ook 2 soorten Lavazza koffiepads. De succesnummers van Lavazza uit de retail zoals de Qualita Oro, Qualita Rossa, Caffé Espresso en de Crema & Aroma bieden wij veelal aan in een voordeelverpakking van 1kg. Door onze eigen import uit Italië hebben wij ook producten in het assortiment die buiten Italië moeilijk te verkrijgen zijn, zoals de beide soorten Crema e Gusto: de Lavazza Crema e Gusto Forte en de Lavazza Crema e Gusto Espresso.