Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Ondernemersdroom
Demetrio Mauro, afkomstig uit het Zuid-Italiaanse Calabria, droomde als jonge scheepsknecht van een eigen onderneming. Op 25-jarige leeftijd was het een feit: hij had zijn eigen boot. In 1936 verhuisde hij zijn bedrijf naar Afrika, waar Italië destijds koloniën had. De terugkeer naar Italië na de Tweede Wereldoorlog dwong hem opnieuw te beginnen, wat hij besloot te doen met het product waar hij veel passie voor had: koffie. De oprichting van Caffè Mauro was een feit in 1949.
Verpakte koffie
Caffè Mauro werd echt een succes toen men besloot dat de verkoop van verpakte koffie wellicht makkelijker is dan de verkoop van losse bonen, iets wat tot dan toe gebruikelijk was. Deze verpakkingen waren in de jaren '60 ook gemakkelijk te verkopen in de supermarktketens welke langzaam op begonnen te komen. Een goed product, verkrijgbaarheid in geheel Italië en een goede ondersteuning op het gebied van reclame heeft er voor gezorgd dat ook Caffè Mauro landelijke bekendheid geniet in Italië. Inmiddels mag het bedrijf zich plaatsen in het rijtje van top 5 grootste Italiaanse koffiebranders en wordt er wereldwijd geëxporteerd.
Zuid-Italiaanse smaak
Dat Caffè Mauro een Zuid-Italiaanse afkomst heeft, blijkt ook uit de producten die men maakt. Het assortiment is veelal vol en krachtig van smaak. Producten waar het vurige en de passie vanaf spatten. Zo zijn de Caffè Mauro Concerto koffiebonen en de Caffè Mauro Prestige koffiebonen beiden een goed voorbeeld hiervan. Een uitzondering is de Caffè Mauro Centopercento. Deze koffie is een waar kunstwerk uit puur Arabica, met een ietwat uitdagende, fruitige smaak.