Wij gebruiken cookies om uw ervaring beter te maken. Om te voldoen aan de cookie wetgeving, vragen we uw toestemming om de cookies te plaatsen. Meer informatie.
Carlo Govoni
Toen Carlo Govoni in 1948 zijn voor de oorlog aangekochte brandingsmachine operationeel maakte om koffie te branden voor zijn nieuwe koffiewinkel, was de oprichting van La Brasiliana een feit. Zijn kinderen werden van begin af aan bij de onderneming betrokken en al snel was er hulp noodzakelijk voor de bezorging. Hiervoor werd piccolo Ailù aangenomen. Een Afro-Amerikaan in een opvallende outfit. Een lokale kunstenaar portretteerde hem en wist hierin het product wat Ailù bezorgt goed te verwerken. Het portret werd dan ook het beeldmerk en logo van La Brasiliana. Het beeldmerk is in de loop der jaren iets aangepast, de kwaliteit die La Brasiliana weet te produceren absoluut niet. Ook nu, nu Carlo's kleinkinderen de dienst uitmaken bij La Brasiliana, gaat bij La Brasiliana kwaliteit voor kwantiteit.
Beperkte productie
Met 100 ton per jaar is de productie van La Brasiliana bescheiden. Er wordt dan ook de tijd genomen om een koffie te creëren waar men voor de volle 100% tevreden over kan zijn. De ruwe koffiebonen worden door La Brasiliana zelf rechtstreeks van de plantages betrokken. Ruwe koffie wordt per soort gebrand om de specifieke smaakeigenschappen optimaal naar voren te laten komen. Melangeren gebeurt na het braden. La Brasiliana produceert enkel op order om de versheid van de producten te optimaliseren. Het kan dus voorkomen dat de klant hierdoor kortstondig moet wachten.
Marfisa
Met de Marfisa laat La Brasiliana zien waar het toe in staat is. De melange bestaat uit maar liefst 12 verschillende Arabica soorten, welke perfect samenkomen in deze La Brasiliana Marfisa. Een koffie van topniveau, voor een redelijke prijs. Absoluut het proberen waard!