Segafredo: groter dan alleen koffie

Weet jij wat het geheim is van goede italiaanse koffie? Segafredo beweert het geheim te kennen. Passie en ervaring wordt gecombineerd met blends van topkwaliteit. Het merk wilt het goede leven delen met karaktervolle koffie. Lees hier het verhaal van dit italiaanse merk.


Koffie met passie

Het is geen geheim dat Italië een echt koffieland is. Een belangerijke bijdrage aan deze koffiecultuur wordt geleverd door Segafredo. In 1973 werd het merk opgericht door Massimo Zanetti. Vanaf het begin was de authentieke italiaanse koffie populair bij de koffiedrinkers. De passie voor koffiebonen werd door Massimo gecombineerd met vakmanschap. Tegenwoordig is Segafredo niet meer weg te denken uit de koffiewereld.


Alles voor de horeca

Eén van de reden dat Segafredo zo snel is gegroeid, komt door de horeca. Vanaf het begin heeft Massimo Zanetti begrepen dat koffie en kwaliteit niet voldoende zijn. Sfeer, gevoel en entree zorgen ervoor dat de klant weer terugkomt bij het merkt. Segafredo heeft om deze reden altijd nauwe banden onderhouden met de horeca. Zo worden er exclusieve blends gemaakt voor de horeca. Deze blends bestaan uit de beste Arabica- en Robustabonen zodat de italiaanse espresso echt tot leven komt. Naast speciale blends heeft Segafredo een reeks elegante horecamaterialen ontwikkeld. Op deze manier zijn ze niet te missen uit de horecawereld.

 

Groei in de genen

Massimo Zanetti komt uit een familie van kooplieden. Vanaf zijn geboorte werd hem geleerd hoe hij het best kon onderhandelen. Zijn vader en grootvader hechtte veel waarde aan passie en traditie voor vakmanschap en de producten. Segafredo in Bologna was een groot succes maar Massimo Zanetti wou meer. Met deze mentaliteit heeft hij de Massimo Zanetti Beverage Group opgericht. Deze groep is uitgegroeid tot een holding met een uitgebreid netwerk aan bedrijven die blijven groeien. Het is de eerste geprivatiseerde groep in de koffiewereld met jaarlijks een productie van 120.000 ton. De holding heeft ook een unieke bedrijfscultuur. Elke merk heeft namelijk de volledige productieketen in eigen beheer!

 

Wereldwijd verantwoord ondernemen

Miljoenen mensen identificeren zich wereldwijd met het merk Segafredo. Segafredo gebruikt dit podium om maatschappelijk verantwoord ondernemen te promoten. Het bedrijf streeft naar goede resultaten zonder dat zij de effecten voor mens en milieu uit het oog verliezen. Deze mentaliteit wordt toegepast op nationaal en internationaal niveau. Het koffiemerk kijkt kritisch naar de afvalstromen en energieverbruik van de productie. Dit is beter voor het milieu en levert ook nog eens meer geld op.


Oprichter Massimo Zanetti heeft daarnaast ook de Zanetti Foundation opgericht. De stichting heeft als doel om kinderen in armoede en sociale isolatie te helpen. De stichting ondersteunt lokale initiatieven die gericht zijn op de verbetering van het mentale welzijn. Op deze manier wordt de wereld een stukje beter met elk kopje koffie.

Wil jij ook verantwoordelijk genieten van een authentiek kopje koffie? Geniet van deze producten van KoffiePiraat:

Segafredo Intermezzo koffiebonen

Segafredo Espresso Casa koffiebonen

 

koffiepiraat logo